Homekino killerLegații e un freakshow despre muncă în care apare și Șatra BENZ

Legații e un freakshow despre muncă în care apare și Șatra BENZ

Netflix România ne bubuie pagina de recomandare cu filmul Legatsii – noua adiție din Smileyverse-ul telenovelistului Iura Luncașu.

Distribuția merge mai departe cu aproape toate vedetele expirate ale momentului (filmul ne dovedește că nu comit un oximoron): Speak, Ștefania, Nicole Cherry, Skizzo Skillz și băieții de la șatra – Keed, LU-K Beats, Super ED și Nosfe – în rolurile unor corporatiști luați din fața calculatoarelor și duși cu japca ”în natură” la teambuilding.

Filmul începe cu o cursă de mașini prin peisajul montan. Înăuntru, gașca useristă ascultă muzică generică de club, cu excepția lui Tibishor aka Smiley care se delectează cu Bach. Ajungem la cabană, unde petrecerea continuă cu gag-uri liceene, triunghiuri amoroase și un frigider cu Pop-Cola (care sintetizează perfect estetica filmului). Skizzo Skillz se dă libidinos la colege, Nosfe se plânge de nevastă, Keed ascultă Lidia Buble la căști. Smiley e CEO-ul companiei, are un manbun silicon valley-ist și e cool, în antiteză cu adevăratul șef, Cornel (Augustin Viziru); și ăsta are manbun dar e un tanc patriarhal monstru. Ioana, o pick-me girl cu pălărioară și ochelari hipsterești 2014 vrea să fumeze o cioată cu Super ED și se sparge, dar i se taie craca când află că, hăhă, e doar cu tutun.  

Dimineața, Tibi aka Smiley propune să se lege toți cu o frânghie și să meargă pe munte 24 ore ca să devină mai uniți – pentru scârbici trebuie să faci orice, inclusiv să petreci o noapte întreagă în ploaie, gol. Dincolo de asta, peripețiile generice se rezumă la certuri, un picior scrântit și o partidă de sex între Tibi și pick-me girl. Ca un veritabil CEO care grindează 24/7, Tibishor petrece aproape tot filmul tastând la telefon și ignorânduș-i angajații cu care se presupunea că face teambuilding, cu excepția momentelor în care trebuie să urle la ei. Ni se dă explicația. Tibi își face notițe cu idei pentru lansarea unui joc video inspirat de quest-ul filmului.

Nici elementul ăsta meta nu duce nicăieri. Singura ipoteză care ar mai fi antrenat narațiunea, anume că filmul e în sine parte din ficțiunea jocului video, nu pare să îi fi trecut prin minte lui Luncașu. De fapt, filmul este remarcabil de ireflexiv pe toate planurile.  Potențialul umorului de situație – corporatiști eschivați aruncați într-un mediu străin – le scapă realizatorilor.

Filmul este un elogiu adus culturii corporatiste. Hărțuirile sexuale ale lui Skizzo Skillz sunt tratate comic. Infidelitatea personajului lui Keed și trauma soției lui nu sunt decât obstacole în quest-ul impus de scârbici și trebuie trecute cu vederea (după ce este desigur mustrată amanta). Mai există și ideea asta că munca nu trebuie să se oprească niciodată – chiar și în natură nu este loc doar de distracție, trebuie să fim productivi și să pregătim următorul proiect de firmă. Blondu` (Speak), spirit antreprenor, vine în drumeție pregătit cu băutură, medicamente, hârtie igienică etc. și le vinde colegilor la prețuri astronomice . Tibishor susține: „A procedat corect. A profitat de moment și a profitat de moment”.

În fine, teambuildingul unește gașca hipsterească în jurul unor valori vestice neoliberale și reușesc să îl înfrunte pe Cornel, caricatura retrogradă a unui mafiot de etnie romă, cu ceas de aur, violent și hipersexual care cel mai probabil ținea cu Putin și nu cu NATO dacă întârziau câteva luni cu filmul.

Legații e un freakshow care bubuie de umor neintenționat și ideologii nedigerate. Este un must-see pentru oricine împărtășește plăcerea sadică de a se amuza pe seama unui material total inconștient de sine.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

0FansLike
0FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Populare

Cine e italianca care a cucerit tiktokul înjurând în română

0
Recent, au devenit virale pe platforma de videoclipuri scurte tiktok câteva clipuri cu o tânără care vorbește româna stricat, din toate punctele de vedere. Italianca apare foarte nervoasă de fiecare dată și își înjură iubitul român. Motivele variază, ba că i-a mâncat ciocolata promisă ori că nu poartă căciulă sau că a uitat să-i cumpere de la magazin lămâie. Toxic Mary, numele sub care își promovează activitatea, a strâns sute de mii de vizualizări în ultimele câteva săptămâni și se apropie vertiginos de cotele de popularitate ale unor alte produse social media precum Luis Stan sau TJ Miles, deja celebri și pe canalele mainstream de televiziune. Canalul deținut la comun de Toxic Mary și prietenul ei are circa 250.k urmăritori și cifrele sunt în continuă creștere, deci în curând să ne așteptăm să îi vedem pe cei doi la Kapatos.