Homereportaj din burghiuN-o să-ți vină să crezi ce am găsit în niște fursecuri din...

N-o să-ți vină să crezi ce am găsit în niște fursecuri din Intermacedonia

Acest articol a apărut într-o variantă extinsă pe hârtie în Almanah Trepanatsii 2. Dacă vrei mai multă almanaheală, te invităm să citești și Almanah Trepanatsii 1, disponibil digital GRATIS, sau Almanah Trepanatsii 3 la un preț special. Dacă îți place seria noastră abonează-te la patreonul nostru și ajută-ne să acoperim din costurile de print.

Într-un moment de rătăcire disociativă prin supermarketul Intermacedonia, am intrat, prin raftul de prăjituri, într-o gaură de iepure cu conținut ridicat de zahăr, energie pozitivă și ezoterism. Pentru neinițiați, să vă povestesc puțin despre supermarketul Intermacedonia. Deși inițial era proiectat de comuniști ca bloc de 12 etaje fix în intersecția de la Mihai Bravu cu Bulevardul Pache Protopopescu din Capitală, planul s-a schimbat și în 1964 s-a finalizat un complex comercial despre care ziarele vremii anunțau că va găzdui un restaurant pe nume Mediaș (devenit între timp reper), o secție „gospodina”, o bucătărie de bloc și un magazin alimentar cu autoservire. După ’90, complexul comercial a fost preluat de afaceriști macedoneni, care, destul de intuitiv, l-au numit Intermacedonia și au deschis la parter supermarketul care-i poartă numele. În prezent, la intrarea în magazin e și o reclamă luminoasă cu citate din editoriale activenews care îndeamnă românii să susțină micile afaceri românești și produsele neaoșe balcanice. Afacerea și-a păstrat din patina nouăzecistă, deci, și clientela a rămas tot pe acolo doar că acum e la vârsta pensiei și se încăpățânează să poarte masca în cele mai greșite moduri. Sigur, mai apar în supermarket și hipsteri obosiți ca mine care se întâmplă să locuiască în zonă și se întâmplă să fie și în căutare de insolit și exotizare pentru almanahurile trustului Dezarticulat.

O plimbare printre rafturi

Intermacedonia livrează mai mult sau mai puțin ironic promisiunea din reclama luminoasă. Pe rafturi găsim, printre multe alte produse din fosta Iugoslavie, și micul antreprenoriat românesc 100% care nu prea are loc pe rafturile rețelelor de distribuție ale familiilor de miliardari nemți sau belgieni. Vedem la o plimbare prin Inter de toate, de la produse bio vegane la poțiuni magice dacice, precum berea de ghimbir Merlin de la Brassovia.

Dar ce mi-a atras cu adevărat atenția a fost o cutie cu prăjituri tip nuci cu cremă de cacao a brandului TADU. Pe cutie apărea și o piramidă sacră și promisiunea că nucile mă vor încărca cu energie pozitivă, nu doar cu o supradoză binemeritată de zahăr. Sunt un hipster simplu, când văd tarot pe tiktok și ezoterism pe cutii de prăjituri din Intermacedonia, încep să caut mai multe pe subiect. Așa că am doxat cine e patronul acestei firme bizare care produce nuci ocultiste. Firma se numește (cum altfel decât) SD PREGĂTEȘTE VIITORUL S.R.L., iar patronul e un afacerist brăilean pe nume Dumitru Sănduleac. Pentru că o imagine face cât o mie de cuvinte, iată o poză cu Sănduleac de pe contul lui public de facebook.

Ideea ar fi că am mâncat accidental în două zile toată cutia cu nuci de la Tadu și nu prea știu ce să fac acum că am găsit poza de mai sus. Dacă aveți vreo recomandare, o aștept pe adresa redacției dezarticulat666@gmail.com.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

0FansLike
0FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Populare

Cine e italianca care a cucerit tiktokul înjurând în română

0
Recent, au devenit virale pe platforma de videoclipuri scurte tiktok câteva clipuri cu o tânără care vorbește româna stricat, din toate punctele de vedere. Italianca apare foarte nervoasă de fiecare dată și își înjură iubitul român. Motivele variază, ba că i-a mâncat ciocolata promisă ori că nu poartă căciulă sau că a uitat să-i cumpere de la magazin lămâie. Toxic Mary, numele sub care își promovează activitatea, a strâns sute de mii de vizualizări în ultimele câteva săptămâni și se apropie vertiginos de cotele de popularitate ale unor alte produse social media precum Luis Stan sau TJ Miles, deja celebri și pe canalele mainstream de televiziune. Canalul deținut la comun de Toxic Mary și prietenul ei are circa 250.k urmăritori și cifrele sunt în continuă creștere, deci în curând să ne așteptăm să îi vedem pe cei doi la Kapatos.