Vicențiu Vlahopol, grafician la o agenție de publicitate și artist în timpul liber, este mândru de ultima sa operă vizuală inspirată de SARS-Cov19. Opera de artă constă într-un coronavirus cu forma deja clasică, cunoscută din cărțile de virusologie de zeci de ani și omniprezentă în reportaje de știri, afișe de reguli sanitare din orașe, comunicarea corporate, videoclipuri, meme și coșmarurile întregii planete, dar în interpretarea inedită a lui Vicențiu: culorile sunt făcute neon folosind un filtru din Photoshop.
“Inspirația a venit văzând acea randare 3D a coronavirusului de pe un afiș de la metrou. Ce m-am gândit eu – cum ar fi dacă virusul ar fi de fapt lumină? Gen, lumina reprezintă speranța și eu cred că avem nevoie acum mai mult ca oricând de speranță, iar pentru mine asta înseamnă să faci artă, să dai speranță oamenilor.”, relatează artistul într-un interviu realizat prin mail.
“Trebuie să recunosc că am un proces creativ mai special. Dacă inspirația îmi poate veni oriunde, chiar și în metrou lol :)) pentru a pune conceptul pe hârtie trebuie să intru mai întâi într-o stare de relaxare și chill, dacă știi la ce mă refer. Pur și simplu curg altfel ideile când fumez…știi tu…;)”, a adăugat persoana creativă, subliniind că își dorește ca emoticoanele să fie păstrate în interviul publicat pentru că așa e “mai cool”.
Întrebat dacă își va expune lucrarea undeva, artistul a declarat că “mi-ar plăcea să-mi văd opera pe un calcan de bloc, dar m-aș mulțumi și cu un mapping pe o clădire emblematică cum ar fi Casa Poporului. În orice caz, sunt deja în discuții cu un băiat Tudor care mi-a zis că mă poate ajuta să fac tricouri cu desenul și să le vând online.”
“Apropo, voi sunteți de la iqads, nu?”, a încheiat artistul.