Este sezonul campaniilor intense de reduceri inspirate de sărbătoarea hipercapitalistă importată de peste ocean. Deși România n-a fost niciodată o colonie a Imperiului Britanic și nu are o zi specială ca Thanksgiving – ziua care marchează propriu-zis Black Friday printr-un calcul ezoteric – prin care să-și contrafactualizeze o istorie genocidală și să indoctrineze noi generații în spiritul imperialist folosind legături familiale și excese alimentare, magazinele mioritice au preluat cu succes conceptul comercial de ani de zile.
Anul acesta fiind în mod inedit un an pandemic, stelele Black Friday vor fi cu siguranță marii retaileri online, magazinele fizice fiind inaccesibile sau indezirabile. Făcând abstracție de Covid-19 (ahahaha…), studiile arată că majoritatea românilor preferă să se trezească la 5 dimineața ca să dea refresh obsesiv unei pagini de web din confortul propriei case decât să interacționeze fizic cu alți români la cumpărături.
Spre deosebire de ceilalți ani în care patronii făceau avere reinvestind constant plusvaloarea extrasă din munca angajaților în alte activități aducătoare de profit sau în biciclete de lemn, 2020 a fost un an mai dificil pentru capital, deci va fi necesară o optimizare a cheltuielilor de funcționare a firmelor. Desigur, angajații care fac muncă manuală în depozit și sunt mai ușor de sindicalizat de către marxiști de pe Internet (ahahaha…) vor primi în continuare salariile întregi, iar chiria spațiului super-cochet amenajat de către artiști neafiliați AFCN într-o clădire de birouri construită pe un teren concesionat de Primărie va trebui să fie plătită integral pe tot anul.
Adevărații eroi ai Vinerii Negre 2020 vor fi, așadar, angajații care lucrează doar virtual procesând manual mii de pagini de tabele cu prețuri, procente și pnguri zilnic, stând ore peste ore peste program pentru pregătirea și coordonarea conținutului media care vestește clienților belșugul, pierzând simțul oricărui alt timp sau oricărei alte realități în afară de deadline. Burnoutul lor este costul absolut necesar pentru a menține compania pe profit.
Astfel, persoanele care fac posibile campanii de vânzări de zeci-sute de milioane se pot aștepta în zilele următoare la un mail frumos formulat chiar din partea directorului general care îi va anunța că overtimeul nu va fi plătit și că telemunca nu valorează la fel de mult ca munca cu badge. Mailul va fi cu siguranță redactat chiar de unul dintre angajații departamentului de copy.